Vibe Fm

Scris de p3psyblue

Te-ai plictisit de playlistul actual?Vrei o schimbare?Iti recomand Vibe FM,un radio ce difuzeaza cele mai "Hot" melodii.Daca iti place sa asculti club music,trance,new mixs, acesta este locul ideal.Postul Vibe FM vine insotit de un site pe masura.Avand o grafica "Funky" este usor de folosit si contine foarte multe stiri despre evenimentele ce vor urma in cluburi si discoteci....

Samsung Omnia HD

Scris de p3psyblue

Samsung Electronics a lansat primul telefon din lume care poate inregistra si decoda HD.Telefonul dispune de un ecran de 3,7 inch,camera de 8 MP si rezolutie 360 x 640 pixeli ...

Noul Passat CC

Scris de p3psyblue

Designul său independent, interiorul sportiv cu scaune individuale, propulsoare alături de tehnologii demne unei clase de lux, s-au grupat într-un vehicul unic, situat pe segmentul de piaţă al modelului Passat. Noul Volkswagen Passat CC este un sedan elegant şi, în acelaşi timp, un coupe dinamic...

Transporter 3

Scris de p3psyblue

Regula numarul 1. Nu deschide coletul niciodata. Regula numarul 2. Marfa ajunge la destinatie in timpul stabilit. Regula numarul 3. In masina nu urca mai mult de 5 persoane.

Testament -Tudor Arghezi

Scris de p3psyblue On 21:24
Poezia Testament (Tudor Arghezi)

"Nu-ţi voi lăsa drept bunuri, după moarte
Decât un nume adunat pe-o carte.
În seara răzvrătită care vine
De la străbunii mei până la tine,
Prin râpi şi gropi adânci,
Suite de bătrânii mei pe brânci,
Şi care, tânăr, să le urci te-aşteaptă,
Cartea mea-i, fiule, o treaptă.

Aşeaz-o cu credinţă căpătâi.
Ea e hrisovul vostru cel dintâi,
Al robilor cu saricile, pline
De osemintele vărsate-n mine.

Ca să schimbăm, acuma întâia oară,
Sapa-n condei şi brazda-n călimară,
Bătrânii-au adunat, printre plăvani,
Sudoarea muncii sutelor de ani.
Din graiul lor cu-ndemnuri pentru vite
Eu am ivit cuvinte potrivite
Şi leagăne urmaşilor stăpâni.
Şi, frământate mii de săptămâni,
Le-am prefăcut în versuri şi-n icoane.
Făcui din zdrenţe muguri şi coroane.

Veninul strâns l-am preschimbat în miere,
Lăsând întreagă dulcea lui putere.
Am luat ocara, şi torcând uşure
Am pus-o când să-mbie, când să-njure.
Am luat cenuşa morţilor din vatră
Şi am făcut-o Dumnezeu de piatră,
Hotar înalt, cu două lumi pe poale,
Păzind în piscul datoriei tale.

Durerea noastră surdă şi amară
O grămădii pe-o singură vioară,
Pe care ascultând-o a jucat
Stăpânul ca un ţap înjunghiat.
Din bube, mucegaiuri şi noroi
Iscat-am frumuseţi cu preţuri noi.
Biciul răbdat se-ntoarce în cuvinte
Şi izbăveşte-ncet pedepsitor
Odrasla vie-a crimei tuturor.
E-ndreptăţirea ramurei obscure
Ieşită la lumină din pădure
Şi dând în vârf ca un ciorchin de negi
Rodul durerii de vecii întregi.

Întinsă leneşă pe canapea,
Domniţa suferă în cartea mea.
Slova de foc şi slova făurită
Împerechiate-n carte se mărită,
Ca fierul cald îmbrăţişat în cleşte,
Robul a scris-o, Domnul o citeşte,
Făr-a cunoaşte că-n adâncul ei
Zace mânia bunilor mei."


Tudor Arghezi,pe numele sau adevarat Ion Theodorescu, s-a nascut la Bucuresti,pe data de 21 mai 1880.Pseudonimul literar provine de la vechiul nume al Argesului,"Argesis"

0 Response to "Testament -Tudor Arghezi"

Trimiteți un comentariu

Cum pot comenta articolul?

In cazul in care nu ai un cont pe Blogger sau WordPress,poti folosi optiunea "Nume/Adresa".Spui cum te cheama,tastezi comentariul,apoi apesi "Postati comentariul".Daca ai un site sau un blog,poti sa lasi si adresa lui ca nu strica.

căutare personalizată

Arhiva Blogului