Informatiile pe care ziarul "Adevarul" le-a publicat , potrivit carora producatorul german de automobile Mercedes-Benz prefera sa construiasca autoturisme in Romania, in defavoarea Poloniei, au fost confirmate si de site-ul autonews.
com, care citeaza surse neoficiale.
Potrivit acestora, Mercedes ar urma sa produca modelele din clasa A si B pe platforma industriala de la Jucu, acolo unde functioneaza si fabrica Nokia.
Primarul Clujului, Emil Boc, a confirmat ca au existat discutii intre Mercedes si autoritatile locale pentru achizitionarea unei suprafete de peste 170 hectare de teren pe platforma industriala de la Jucu, Cluj.
"Balanta inclina spre Romania", scrie autonews.com, citand o sursa din interiorul companiei Mercedes, care ar fi descris discutiile purtate la nivel de top management pe aceasta tema ca fiind inca polemice. Motivele pentru care Mercedes ar alege Romania sunt, ca si in cazul Nokia, de factura economica, in primul rand.
Masini de clasa mica, pentru Europa Centrala si de Est, produse intr-o tara in care forta de munca este extrem de ieftina. Acesta este motivul pentru care oficialii Mercedes au tatonat Polonia si Romania, potrivit propriilor lor declaratii.
"Trebuie sa reducem la sange costurile de productie", declara unul dintre oficiali, citat de autonews.com. Acest obiectiv ar fi lesne de indeplinit daca se tine cont ca o ora de munca in Romania este platita cu 3,24 euro, in timp ce in Polonia este platita cu 6 euro, iar in Germania cu 42 de euro.
Managerii de la Mercedes au luat totusi in calcul si dezavantajele unei fabrici in Romania. Ei au facut referire la infrastructura proasta din tara noastra in comparatie cu cea din Polonia si la nivelul de calificare a personalului.
com, care citeaza surse neoficiale.
Potrivit acestora, Mercedes ar urma sa produca modelele din clasa A si B pe platforma industriala de la Jucu, acolo unde functioneaza si fabrica Nokia.
Primarul Clujului, Emil Boc, a confirmat ca au existat discutii intre Mercedes si autoritatile locale pentru achizitionarea unei suprafete de peste 170 hectare de teren pe platforma industriala de la Jucu, Cluj.
"Balanta inclina spre Romania", scrie autonews.com, citand o sursa din interiorul companiei Mercedes, care ar fi descris discutiile purtate la nivel de top management pe aceasta tema ca fiind inca polemice. Motivele pentru care Mercedes ar alege Romania sunt, ca si in cazul Nokia, de factura economica, in primul rand.
Masini de clasa mica, pentru Europa Centrala si de Est, produse intr-o tara in care forta de munca este extrem de ieftina. Acesta este motivul pentru care oficialii Mercedes au tatonat Polonia si Romania, potrivit propriilor lor declaratii.
"Trebuie sa reducem la sange costurile de productie", declara unul dintre oficiali, citat de autonews.com. Acest obiectiv ar fi lesne de indeplinit daca se tine cont ca o ora de munca in Romania este platita cu 3,24 euro, in timp ce in Polonia este platita cu 6 euro, iar in Germania cu 42 de euro.
Managerii de la Mercedes au luat totusi in calcul si dezavantajele unei fabrici in Romania. Ei au facut referire la infrastructura proasta din tara noastra in comparatie cu cea din Polonia si la nivelul de calificare a personalului.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
0 Response to "Romania castiga teren in fata Poloniei"
Trimiteți un comentariu
Cum pot comenta articolul?
In cazul in care nu ai un cont pe Blogger sau WordPress,poti folosi optiunea "Nume/Adresa".Spui cum te cheama,tastezi comentariul,apoi apesi "Postati comentariul".Daca ai un site sau un blog,poti sa lasi si adresa lui ca nu strica.